#

Nowe procedury w obsłudze klientów hurtowych

26/04/2016

W celu usprawnienia i lepszej weryfikacji zwracanego towaru, INTER PARTS zwraca się do Państwa z prośbą, aby od dnia 01.05.2016 każda paczka przygotowana do odbioru przez kierowcę Inter Parts posiadała wypełnioną etykietę (wzór w dalszej części pisma). Towar zwracany w paczkach powinien być zabezpieczony przed uszkodzeniem, a etykieta zwrotu/reklamacji przytwierdzona do kartonu w taki sposób, aby nie było możliwe przypadkowe oderwanie jej w trakcie transportu.

Wprowadzanie zwrotów w terminalu usprawni weryfikację paczek zwracanych do Inter Parts,  zwroty w terminalu powinny być zakładane w taki sposób, aby towar znajdujący się w jednym kartonie oznaczony był jednym numerem paczki. Towar gabarytowy np. tłumiki, tarcze hamulcowe, rdzenie oraz reklamacje powinny być przesyłane jako osobne paczki  i do każdej paczki winien być przypisany osobny numer zwrotu/reklamacji  W tym celu udostępniliśmy Państwu w terminalu Inter Parts  możliwość wydruku etykiety, która zawiera niezbędne dane odnośnie zwrotów i reklamacji i taką etykietę  należy przytwierdzić do zwracanej paczki..

Wydruk etykiety jest możliwy tylko przy generowaniu numeru zwrotu/reklamacji. Poniżej przedstawiamy Państwu opis procedury zakładania zwrotu/reklamacji:

W sytuacji Kontrahenta, który ma zainstalowaną i skonfigurowaną drukarkę z terminalem Inter Parts wydruk będzie realizowany bezpośrednio z terminala na drukarkę W przypadku braku zainstalowanej drukarki dostępna jest inna możliwość i należy postępować w sposób następujący:

 W terminalu w opcji USTAWIENIA → DRUKARKA zmienić na PDF. Po zmianie ustawień etykieta w pliku PDF  będzie wysyłana na wskazany adres email. Etykietę należy wydrukować i przytwierdzić do wysyłanej paczki.

Wprowadzanie zwrotu w terminalu zamówieniowym:

  • wybieramy opcję DOKUMENTY
  • klawiszem END zakładamy nowy zwrot
  • wybieramy magazyn, z którego został zakupiony towar i potwierdzamy klawiszem ENTER
  • wybieramy towar, który chcemy zwrócić
  • wprowadzamy ilość zwracanego towaru
  • potwierdzamy klawiszem ENTER
  • w zależności od towaru w paczce, klawiszem STRZAŁKA W LEWO zaznaczamy pozycję, dla których będziemy generować numer zwrotu
  • po naciśnięciu klawisza STRZAŁKA W PRAWO pojawi się menu, którym wybieramy opcję  GENERUJ NUMER ZWROTU
  • po wygenerowaniu numeru pojawi się komunikat z pytaniem o wydruk, wybieramy TAK
  • w zależności od ustawień etykieta wydrukuje się na drukarce lub pojawi się okno z adresem email do wydruku etykiety w pliku PDF.

 

Kontrahenci, którzy nie mają możliwości wprowadzenia zwrotu w terminalu podczas wypełniania etykiety zwrotu/reklamacji, które dostępne są na stronie internetowej www.interparts.pl w polu z numerem zwrotu wpisują „brak numeru zwrotu”. Do paczki należy dołączyć listę zwracanego towaru według dołączonego wzoru.

            Szanowni Państwo, w przypadku kiedy przygotowane paczki nie będą posiadały etykiety, kierowcy Inter Parts nie będą mieli prawa odbierać tak zwracanego towaru.

W związku z procedurą obowiązującą przy zwrotach rdzeni, polegającą na wysyłce  każdorazowo do producenta,  zwracane rdzenie należy wysyłać w oryginalnych opakowaniach. Jeżeli rdzeń zostanie wysłany w innym opakowaniu niż oryginalne zostanie odesłany z decyzją odmowną.

Informujemy także, że zwrotowi podlegają jedynie produkty pełnowartościowe w oryginalnym opakowaniu i nie noszące znamion montażu oraz bez uszkodzeń.

Zwrotom nie podlegają  produkty, które:

  1. noszą ślady montażu,
  2. są produktami elektrycznymi, elektronicznymi
  3. są niekompletne, dotyczy to także produktów sprzedawanych w kompletach np. tarcze hamulcowe,
  4. mają zniszczone opakowanie,
  5. są płynami, olejami, kosmetykami samochodowymi,
  6. wartość jednostkowa zwracanych produktów wynosi mniej niż 10 zł netto,
  7.  nie są w stałej ofercie IP, towar zamówiony na prośbę Klienta

Inter Parts zobowiązuje się do przyjęcia zwrotu produktów w ciągu 14 dni od daty zakupu. Po upływie tego terminu Inter Parts odmówi przyjęcia zwrotu. W przypadku zwrotu butli do czynnika R134 termin wydłużony jest do 3 miesięcy od daty zakupu.

W terminalu istnieje możliwość zgłaszania rozbieżności w dostawach, zgłoszenia w takim przypadku wysyłane są drogą elektroniczną. 

INSTRUKCJA ZGŁASZANIA NIEZGODNOŚCI W DOSTAWIE

1. Po zalogowaniu się do terminala wybieramy zakładkę

       DOKUMENTY, następnie FAKTURY.

2. Odnajdujemy fakturę, w której wystąpiła niezgodność. Na zaznaczonej fakturze naciskamy strzałkę w prawo. Z wyświetlonego ekranu wybieramy opcję ZGŁOSZENIE ROZBIEŻNOŚCI potwierdzając klawiszem ENTER.

3. Z wyświetlonej faktury odnajdujemy pozycję, w której wystąpiła niezgodność. Po naciśnięciu klawisza ENTER przechodzimy do edycji.

4. Po wyświetleniu ekranu wybieramy jedną z opcji ILOŚĆ BRAKUJĄCA LUB ILOŚĆ USZKODZONA. Klawiszem ENTER przechodzimy do edycji i wpisujemy brakującą lub uszkodzoną ilość. Potwierdzamy klawiszem ENTER.

5. Po wskazaniu niezgodności można zaproponować jakiego rozwiązania oczekuje klient wybierając opcję DECYZJA. Edytujemy pole w taki sam sposób jak w punkcie 4, wybieramy ZAPISZ i potwierdzamy klawiszem ENTER.

6. Po opisaniu wszystkich pozycji, w których pojawiła się niezgodność postępując zgodnie z punktami 4 i 5, wciskamy klawisz F4 aby wysłać informację do centrali INTER PARTS w celu weryfikacji dostawy.

7. Po wyświetleniu okna wybieramy opcję WYŚLIJ i potwierdzamy klawiszem ENTER Informacja została wysłana.

8. W przypadku kiedy otrzymano inny towar niż zamawiano, należy zgłosić brak towaru zgodnie z fakturą i przed wysłaniem wiadomości wybrać opcję TREŚĆ WIADOMOSCI. Po naciśnięciu klawisza ENTER przechodzimy do edycji i na końcu wiadomości należy dopisać jaki towar otrzymaliśmy. Aby wrócić do poprzedniego ekrany należy wcisnąć klawisz ESCAPE i potwierdzić zmiany. Dalej postępujemy zgodnie z punktem 7.

 

 

Prosimy także o kierowanie wszelkich pytań oraz zgłoszeń w formie elektronicznej na podane poniżej adresy e-mail.

Zwroty towarów od klientów:

Rafał Kolek
Robert Duda
tel. 662 204 954
      89 524 92 26
e mail: zwroty@interparts.pl

Reklamacje:

Dawid Sztandera
Marek Tobiasz
Piotr Oprzędek
tel. 664 420 826
      89 524 92 23
 e mail: reklamacje@interparts.pl

Rozbieżności w dostawach:

Adam Obrębski
tel. 728 942 801
      89 524 92 25
email: rozbieznoscidostaw@interparts.pl

 

Szanowni Kontrahenci jesteśmy przekonani, że wprowadzenie powyższych zmian wpłynie korzystnie na naszą współpracę. W przypadku jakichkolwiek pytań lub niejasności pozostajemy do Państwa dyspozycji.

 

Pliki do pobrania:

PROTOKÓŁ ZWROTU TOWARU

PROTOKÓŁ NIEZGODNOŚCI W  DOSTAWIE

DOKUMENT ZWROTU/REKLAMACJI

 

Nowy terminal zakupowy

Banner newsletter

Banner narzędzie.interparts.pl

Kontakt z naszym handlowcem

Piotr KamińskiKoordynator ds. rozwoju rynku

606 672 140

Robert Kosowski(oddział Białystok, Ogrodniczki)

728 954 466

Grzegorz Fedorowicz(woj. dolnośląskie)

696 025 656

Adrian Kruszewski(woj. pomorskie - obsługa stacjonarna z CE)

784 045 326

Ireneusz Chmieliński(woj. mazowieckie - obsługa stacjonarna z CE)

662 270 761

Jacek Stawiarski(woj. małopolskie, świętokrzyskie, podkarpackie)

666 368 638

Maciej Klessa (woj. wielkopolskie)

662 270 766

Firma Inter Parts jest Beneficjentem środków z  Unii Europejskiej w ramach programu Narodowa Strategia Spójności

Mazury Gold & Country Club
Logo Mazury Golf & Country Club