26/04/2016
W celu usprawnienia i lepszej weryfikacji zwracanego towaru, INTER PARTS zwraca się do Państwa z prośbą, aby od dnia 01.05.2016 każda paczka przygotowana do odbioru przez kierowcę Inter Parts posiadała wypełnioną etykietę (wzór w dalszej części pisma). Towar zwracany w paczkach powinien być zabezpieczony przed uszkodzeniem, a etykieta zwrotu/reklamacji przytwierdzona do kartonu w taki sposób, aby nie było możliwe przypadkowe oderwanie jej w trakcie transportu. Wprowadzanie zwrotów w terminalu usprawni weryfikację paczek zwracanych do Inter Parts, zwroty w terminalu powinny być zakładane w taki sposób, aby towar znajdujący się w jednym kartonie oznaczony był jednym numerem paczki. Towar gabarytowy np. tłumiki, tarcze hamulcowe, rdzenie oraz reklamacje powinny być przesyłane jako osobne paczki i do każdej paczki winien być przypisany osobny numer zwrotu/reklamacji W tym celu udostępniliśmy Państwu w terminalu Inter Parts możliwość wydruku etykiety, która zawiera niezbędne dane odnośnie zwrotów i reklamacji i taką etykietę należy przytwierdzić do zwracanej paczki.. Wydruk etykiety jest możliwy tylko przy generowaniu numeru zwrotu/reklamacji. Poniżej przedstawiamy Państwu opis procedury zakładania zwrotu/reklamacji: W sytuacji Kontrahenta, który ma zainstalowaną i skonfigurowaną drukarkę z terminalem Inter Parts wydruk będzie realizowany bezpośrednio z terminala na drukarkę W przypadku braku zainstalowanej drukarki dostępna jest inna możliwość i należy postępować w sposób następujący: W terminalu w opcji USTAWIENIA → DRUKARKA zmienić na PDF. Po zmianie ustawień etykieta w pliku PDF będzie wysyłana na wskazany adres email. Etykietę należy wydrukować i przytwierdzić do wysyłanej paczki. Wprowadzanie zwrotu w terminalu zamówieniowym:
Kontrahenci, którzy nie mają możliwości wprowadzenia zwrotu w terminalu podczas wypełniania etykiety zwrotu/reklamacji, które dostępne są na stronie internetowej www.interparts.pl w polu z numerem zwrotu wpisują „brak numeru zwrotu”. Do paczki należy dołączyć listę zwracanego towaru według dołączonego wzoru. Szanowni Państwo, w przypadku kiedy przygotowane paczki nie będą posiadały etykiety, kierowcy Inter Parts nie będą mieli prawa odbierać tak zwracanego towaru. W związku z procedurą obowiązującą przy zwrotach rdzeni, polegającą na wysyłce każdorazowo do producenta, zwracane rdzenie należy wysyłać w oryginalnych opakowaniach. Jeżeli rdzeń zostanie wysłany w innym opakowaniu niż oryginalne zostanie odesłany z decyzją odmowną. Informujemy także, że zwrotowi podlegają jedynie produkty pełnowartościowe w oryginalnym opakowaniu i nie noszące znamion montażu oraz bez uszkodzeń. Zwrotom nie podlegają produkty, które:
Inter Parts zobowiązuje się do przyjęcia zwrotu produktów w ciągu 14 dni od daty zakupu. Po upływie tego terminu Inter Parts odmówi przyjęcia zwrotu. W przypadku zwrotu butli do czynnika R134 termin wydłużony jest do 3 miesięcy od daty zakupu. W terminalu istnieje możliwość zgłaszania rozbieżności w dostawach, zgłoszenia w takim przypadku wysyłane są drogą elektroniczną. INSTRUKCJA ZGŁASZANIA NIEZGODNOŚCI W DOSTAWIE 1. Po zalogowaniu się do terminala wybieramy zakładkę DOKUMENTY, następnie FAKTURY. 2. Odnajdujemy fakturę, w której wystąpiła niezgodność. Na zaznaczonej fakturze naciskamy strzałkę w prawo. Z wyświetlonego ekranu wybieramy opcję ZGŁOSZENIE ROZBIEŻNOŚCI potwierdzając klawiszem ENTER. 3. Z wyświetlonej faktury odnajdujemy pozycję, w której wystąpiła niezgodność. Po naciśnięciu klawisza ENTER przechodzimy do edycji. 4. Po wyświetleniu ekranu wybieramy jedną z opcji ILOŚĆ BRAKUJĄCA LUB ILOŚĆ USZKODZONA. Klawiszem ENTER przechodzimy do edycji i wpisujemy brakującą lub uszkodzoną ilość. Potwierdzamy klawiszem ENTER. 5. Po wskazaniu niezgodności można zaproponować jakiego rozwiązania oczekuje klient wybierając opcję DECYZJA. Edytujemy pole w taki sam sposób jak w punkcie 4, wybieramy ZAPISZ i potwierdzamy klawiszem ENTER. 6. Po opisaniu wszystkich pozycji, w których pojawiła się niezgodność postępując zgodnie z punktami 4 i 5, wciskamy klawisz F4 aby wysłać informację do centrali INTER PARTS w celu weryfikacji dostawy. 7. Po wyświetleniu okna wybieramy opcję WYŚLIJ i potwierdzamy klawiszem ENTER Informacja została wysłana. 8. W przypadku kiedy otrzymano inny towar niż zamawiano, należy zgłosić brak towaru zgodnie z fakturą i przed wysłaniem wiadomości wybrać opcję TREŚĆ WIADOMOSCI. Po naciśnięciu klawisza ENTER przechodzimy do edycji i na końcu wiadomości należy dopisać jaki towar otrzymaliśmy. Aby wrócić do poprzedniego ekrany należy wcisnąć klawisz ESCAPE i potwierdzić zmiany. Dalej postępujemy zgodnie z punktem 7.
Prosimy także o kierowanie wszelkich pytań oraz zgłoszeń w formie elektronicznej na podane poniżej adresy e-mail. Zwroty towarów od klientów: Rafał Kolek Reklamacje: Dawid Sztandera Rozbieżności w dostawach: Adam Obrębski
Szanowni Kontrahenci jesteśmy przekonani, że wprowadzenie powyższych zmian wpłynie korzystnie na naszą współpracę. W przypadku jakichkolwiek pytań lub niejasności pozostajemy do Państwa dyspozycji.
Pliki do pobrania: |